Im Jahr 1999 gegründet, hat sich die Bilendi-Gruppe zu einem führenden internationalen Anbieter für Online-Marktforschungsdienstleistungen entwickelt.
Das Bilendi-Team besteht aus mehr als 650 Mitarbeiter*innen in 21 Niederlassungen.
Bilendi continues to expand and enhances its offerings with the acquisition of Tandemz, the French leading specialist in UX tester recruitment. Tandemz is a self-service recruiting platform, helping to find research participants from all over the world easily. The platform boasts a community of over 30,000 testers.
Netquest war der führende Anbieter von Technologie und Daten für die Marktforschung auf der iberischen Halbinsel und in Lateinamerika. Die strategische Übernahme von Netquest ermöglicht es Bilendi, seine internationale Präsenz auf neue geografische Gebiete auszudehnen, sein Angebot zu erweitern, seine proprietären Technologien zu stärken und einen der weltweit führenden Anbieter seiner Branche zu schaffen.
Von der Gründung bis heute, die Meilensteine
Maximiles, ein Multibrand-Kundenbindungprogramm
Maximiles erweitert das Portfolio im Bereich Customer Relationship und Loyalty um White Label-Lösungen
Maximiles SA ist börsennotiert
Übernahme von iPoint.Ltd
Launch von Maximiles.es und Maximiles.it
Fabuleos, das Cashback-Programm, das bis zu 20% des Einkaufs zurückzahlt bei mehr als 1.200 Online-Shops.
Erwerb von 51% am Unternehmen 2WLS
Übernahme der Panelbiz GmbH
Kauf von Badtech SA, dem Betreiber von Dismoioù, einem standortbezogenen und sozialen Bewertungssystem
Maximiles agiert in Frankreich, Großbritannien, Spanien und Italien.
Launch der Online Werbetracking-Lösung und eines Mobile Access Panels.
Die Gruppe übenimmt den neuen Namen Bilendi, um die internationale Ausrichtung zu unterstreichen und um den Veränderungen des Markts, den Kundenbedürfnissen und der Erweiterung des Dienstleistungsportfolios in den letzten 15 Jahren Rechnung zu tragen.
Bilendi entwickelt ein mobiles Konsumenten-Tagebuch
Übernahme von M3 Research, einem führenden Akteur auf dem nordischen Markt mit hochqualifizierten Panels in Dänemark, Schweden, Norwegen und Finnland. Strategische Vereinbarung mit Vision Critical Communications Inc, um die Springboard UK Access Panels in Großbritannien zu erwerben.
Bilendi setzt seinen internationalen Wachstumstrend in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung einer Geschäftsstelle in Köln fort.
Bilendi setzt sein internationales Wachstum in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung eines neuen Büros in Madrid, Spanien, fort.
Übernahme von iVOX, der Nummer 1 unter den Online-Panels in Belgien.
Übernahme von Via!, einem der führenden Online-Panels in Italien und dem einzigen unabhängigen lokalen Anbieter.
Bilendi setzt sein internationales Wachstum in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung eines neuen Büros in Zürich, Schweiz, fort.
Übernahme von Discussnow, jetzt Bilendi Discuss, einer Multi-Channel-Konversations- und Analyseplattform, die Marketing- und Forschungsakteuren neue Lösungen für den Austausch mit ihren Kunden und die Gewinnung von Erkenntnissen bietet.
Übernahme der deutschen respondi-Gruppe, einem europäischen Anbieter von Datenerhebungen für die Marktforschung und einem der führenden Anbieter von Online-Panels in Europa.
Bilendi setzt sein internationales Wachstum in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung eines neuen Büros in Amsterdam fort.
Ein neu gegründetes US-Team betreut den dortigen Markt.
BARI, ein neu integrierter Assistent basierend auf ChatGPT und interner KI liefert zuverlässige Zusammenfassungen und Auswertungen der Ergebnisse.
Umfragen können nun nicht nur via Social Messaging Apps wie WhatsApp oder Messenger durchgeführt werden, sondern ebenfalls über ein intuitiv zu bedienendes Webportal.
Bilendi continues to expand and enhances its offerings with the acquisition of Tandemz, the French leading specialist in UX tester recruitment. Tandemz is a self-service recruiting platform, helping to find research participants from all over the world easily. The platform boasts a community of over 30,000 testers.
Netquest war der führende Anbieter von Technologie und Daten für die Marktforschung auf der iberischen Halbinsel und in Lateinamerika. Die strategische Übernahme von Netquest ermöglicht es Bilendi, seine internationale Präsenz auf neue geografische Gebiete auszudehnen, sein Angebot zu erweitern, seine proprietären Technologien zu stärken und einen der weltweit führenden Anbieter seiner Branche zu schaffen.
Von der Gründung bis heute, die Meilensteine
Maximiles, ein Multibrand-Kundenbindungprogramm
Maximiles erweitert das Portfolio im Bereich Customer Relationship und Loyalty um White Label-Lösungen
Maximiles SA ist börsennotiert
Übernahme von iPoint.Ltd
Launch von Maximiles.es und Maximiles.it
Fabuleos, das Cashback-Programm, das bis zu 20% des Einkaufs zurückzahlt bei mehr als 1.200 Online-Shops.
Erwerb von 51% am Unternehmen 2WLS
Übernahme der Panelbiz GmbH
Kauf von Badtech SA, dem Betreiber von Dismoioù, einem standortbezogenen und sozialen Bewertungssystem
Maximiles agiert in Frankreich, Großbritannien, Spanien und Italien.
Launch der Online Werbetracking-Lösung und eines Mobile Access Panels.
Die Gruppe übenimmt den neuen Namen Bilendi, um die internationale Ausrichtung zu unterstreichen und um den Veränderungen des Markts, den Kundenbedürfnissen und der Erweiterung des Dienstleistungsportfolios in den letzten 15 Jahren Rechnung zu tragen.
Bilendi entwickelt ein mobiles Konsumenten-Tagebuch
Übernahme von M3 Research, einem führenden Akteur auf dem nordischen Markt mit hochqualifizierten Panels in Dänemark, Schweden, Norwegen und Finnland. Strategische Vereinbarung mit Vision Critical Communications Inc, um die Springboard UK Access Panels in Großbritannien zu erwerben.
Bilendi setzt seinen internationalen Wachstumstrend in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung einer Geschäftsstelle in Köln fort.
Bilendi setzt sein internationales Wachstum in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung eines neuen Büros in Madrid, Spanien, fort.
Übernahme von iVOX, der Nummer 1 unter den Online-Panels in Belgien.
Übernahme von Via!, einem der führenden Online-Panels in Italien und dem einzigen unabhängigen lokalen Anbieter.
Bilendi setzt sein internationales Wachstum in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung eines neuen Büros in Zürich, Schweiz, fort.
Übernahme von Discussnow, jetzt Bilendi Discuss, einer Multi-Channel-Konversations- und Analyseplattform, die Marketing- und Forschungsakteuren neue Lösungen für den Austausch mit ihren Kunden und die Gewinnung von Erkenntnissen bietet.
Übernahme der deutschen respondi-Gruppe, einem europäischen Anbieter von Datenerhebungen für die Marktforschung und einem der führenden Anbieter von Online-Panels in Europa.
Bilendi setzt sein internationales Wachstum in der Marktforschungsbranche mit der Eröffnung eines neuen Büros in Amsterdam fort.
Ein neu gegründetes US-Team betreut den dortigen Markt.
BARI, ein neu integrierter Assistent basierend auf ChatGPT und interner KI liefert zuverlässige Zusammenfassungen und Auswertungen der Ergebnisse.
Umfragen können nun nicht nur via Social Messaging Apps wie WhatsApp oder Messenger durchgeführt werden, sondern ebenfalls über ein intuitiv zu bedienendes Webportal.
Bilendi continues to expand and enhances its offerings with the acquisition of Tandemz, the French leading specialist in UX tester recruitment. Tandemz is a self-service recruiting platform, helping to find research participants from all over the world easily. The platform boasts a community of over 30,000 testers.
Netquest war der führende Anbieter von Technologie und Daten für die Marktforschung auf der iberischen Halbinsel und in Lateinamerika. Die strategische Übernahme von Netquest ermöglicht es Bilendi, seine internationale Präsenz auf neue geografische Gebiete auszudehnen, sein Angebot zu erweitern, seine proprietären Technologien zu stärken und einen der weltweit führenden Anbieter seiner Branche zu schaffen.
m.bidou@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Marc Bidou ist der Geschäftsführer von Bilendi. Er gründete das Unternehmen 1999 mit dem ursprünglichen Konzept, andere Unternehmen bei der Stärkung der immer unbeständigeren Kundenbindung in der neuen Online-Welt zu unterstützen. Dank dieser strategischen Vision konnte sich das Unternehmen schnell entwickeln, sowohl intern durch die Erschließung des Online-Panel-Marktes als auch extern durch die Übernahme marktführender Unternehmen aus Großbritannien, Deutschland, Marokko und Skandinavien.
Marc ist außerdem der wichtigste Ansprechpartner für Großkunden, insbesondere aus den Sektoren Banken und Versicherungen, Vertrieb, Tourismus und Telekommunikation.
Sein Talent setzte Marc zum ersten Mal ein, als er 1990 bei der Walt Disney Company startete. Ab 1995 war er als Business Development Manager für Disney Interactive tätig (für Europa, den Nahen Osten und Afrika).
Marc verfügt über einen Master in Managementwissenschaften von der Université Paris IX Dauphine, ein DESS-Diplom in Finanzwesen vom Institut d’Etudes Politiques de Paris sowie einen Master im Strategischen Management von der HEC Paris.
g.richard@bilendi.com
Gilles joined Bilendi in June 2023 as CFO in charge of group finance and French human resources.
After ten years in financial control positions in subsidiaries of industrial groups and then in technology startups, he spent almost 15 years as CFO of small and medium-sized companies in shopper marketing and software edition sectors.
f.fabiani@bilendi.com
+33 6 10 03 29 61
François joined Bilendi in 2023 as Group Legal Director. He is in charge of all the legal aspects (corporate, contracts, GDPR compliance, acquisitions...) and of ESG matters. After numerous years as a lawyer (avocat) in M&A, François worked for international companies, leaders in their markets. He is a graduate of the Faculty of Law of Paris I (Master 2 in Law and Master 2 in Business Law) and of HEC (Corporate Finance ICCF) and holds an MBA.
Nachdem Hervé einige Jahre bei verschiedenen IT-Unternehmen gearbeitet hatte, gründete er 1998 Elma, ein Unternehmen für IT-Dienstleistungen, das im Jahr 2000 in die Bilendi-Gruppe integriert wurde.
Gemeinsam mit seinen Teams konzipierte und entwickelte Hervé die technische Plattform Maximiles sowie kundenspezifische webbasierte Applikationen. Als ausgewiesener Experte für relationale Datenbanken profitiert Bilendi von seinem exzellenten Wissen über Unix-, Windows- und Mac-OS-Umgebungen.
s.lefebvre@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Sylvain kam 2003 als Customer Relations Director für maßgeschneiderte Kundenbindungsprogramme zu Bilendi. Nach 20 Jahren Erfahrung auf dem Gebiet der Marketingdienstleistungen erweiterte Sylvain seinen Verantwortungsbereich und ist heute für sämtliche Aktivitäten von Bilendi in Bezug auf Kundengewinnung und -bindung verantwortlich.
h.bouaknin@bilendi.com
+33 6 10 53 10 64
Hugo joined the Bilendi group in 2024 as Director of Development for white label loyalty and customer engagement programs. With 25 years of experience in marketing & digital services in agencies and technology providers, Hugo has supported many large and medium-sized companies on their brand and business issues. Hugo's mission is to develop the activities of the Customer Engagement & Loyalty division by initiating new customer collaborations.
f.lanza@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Fabienne war zehn Jahre lang für Versandhandelsunternehmen tätig und verfügt daher über fundierte Erfahrungen im Marketing. 2007 arbeitete sie als Sales Director bei einer der führenden Agenturen im Sektor digitales Marketing und Datenbanken.
Fabienne ist seit 2012 für Bilendi tätig und zuständig für die Monetisierung der Datenbanken der Maxilimes-Websites für Frankreich, Spanien und Italien und außerdem für die Geschäftsentwicklung der Cashback-Website Fabuleos sowie für die mobilen Aktivitäten der Gruppe, die Apps Maximiles und Tellmewhere.
l.deliry@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Lucie ist bereits seit 2004 bei Bilendi. Zuerst leitete sie den Einkauf und übernahm dann das Marketing. 2007 hat sie maßgeblich an der Gründung der Panel-Abteilung in Frankreich sowie an der Einführung von Panels für Spanien und Italien mitgewirkt.
She now manages an Operational team and a Sales team, which assists market research companies, consulting firms and media agencies in their local and international online survey projects, solutions to measure the impact of digital marketing actions or interactive digital platform.
a.nuez@bilendi.com
+34 6 33 34 41 01
Ángel joined Bilendi in March 2020 in order to develop the commercial team to strengthen the business in Spain. His mission is to lead the commercial team, as well as assist market research companies and media agencies in the data collection process. He has developed a large part of his professional career in the commercial area where he has worked for 14 years at ODEC as Key Account Manager and as Commercial Director in market research companies such as Ipsos and Neurologyca – He has extensive experience in data capture, processing and presentations. He has a degree in Technical Computer Engineering from the Polytechnic University of Madrid and complements his education with training in Marketing, Project management and Big data.
d.merchan@bilendi.com
+34 6 26 40 86 22
David joined Bilendi in November 2020 in order to lead the Project Managers team in Spain, as well as manage and process the online panel. Among his functions are the effective creation of dashboards to know the performance and evolution of the studies in Spain, as well as the creation, control and implementation of CAWI projects, in all their phases. David completed his education in Economics at the University Complutense of Madrid and has a degree in Marketing and Market Research from the University Oberta of Catalonia. David began his professional career as a Senior Market Researcher for more than 15 years at GFK and worked in the Marketing department of the European University to develop research and market intelligence projects.
r.spicer@bilendi.com
+49 30 8800 139 49
Robin ist seit März 2016 im Unternehmen. Er leitet das Operations im deutschsprachigen Raum und ist Mitglied des Management Teams DACH.
Robin hat über 20 Jahre Erfahrung in der Marktforschung. Er was als Director Data Technologies bei Icon Added Value sowie zuletzt als Technical Director (CTO) der Conoscenti GmbH tätig.
a.repic@bilendi.com
+41 79 678 00 31
Aleks leitet seit 2022 das neu gegründete Büro von Bilendi in Zürich und ist verantwortlich für den Ausbau und die Betreuung des Kundenstamms in der Schweiz. Er studierte Psychologie an der Universität Zürich und vertiefte im Master den Schwerpunkt Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie. Bereits seit 2014 arbeitet Aleks in der Marktforschungsbranche, wobei er in verschiedenen Positionen, zuletzt als Projektleiter, bei einem renommierten Markt- und Sozialforschungsinstitut in Zürich tätig war.
r.fuertes@bilendi.com
+41 78 220 34 41
Raúl ist seit 2022 für den Ausbau und das Management der Geschäfte in der Schweiz verantwortlich. Raúl hat mehr als 10 Jahre Erfahrung in der Marktforschung. Als Projektmanager und Accountmanager war er zuvor für führende Schweizer Einzelhändler für die Datenerhebung und -analyse zuständig und entwickelte somit ein tiefes Verständnis der lokalen Marktforschungsbranche und ihrer Kunden.
Florian ist 2017 zur Bilendi Gruppe gestossen und seit 2013 in der Online-Marktforschung aktiv. Sein Schwerpunkt ist die Beratung zur digitalen Datenerhebung für Marktforschungsinstitute und Unternehmen. Dabei agierte er stets im DACH Raum und trägt Mitverantwortung für den langfristigen Ausbau und die Betreuung des Kundenstamms der Bilendi GmbH.
e.rodia@bilendi.com
+44 207 819 2820
Enzo assumed the dual role of Head of Marketing and Media Sales in 2015. He is responsible for both the B2B and B2C marketing output in the UK, as well as leading a team dedicated to revenue generation through media sales.
Enzo has amost 20 years experience in the collection and use of marketing data. Prior to his current role he worked as the communications manager within Bilendi, and within the marketing teams of iPoints and Sodexho.
c.keith@bilendi.com
+44 207 819 2820
Craig kam 2008 zum Unternehmen und ist seitdem verantwortlich für Finanzen, Personal, Recht und Administration in Großbritannien. Zu seinen Aufgaben gehören außerdem die Beteiligung an der Berichterstattung und Finanzplanung der anderen Unternehmen der Gruppe.
Craig besitzt fundierte Erfahrung in der Entwicklung und Einführung von Finanzprozessen auf der Basis von Verfahrensautomatisierung und -rationalisierung. Er war zuvor für fish4, LTA, Dresdner Kleinwort Benson sowie für verschiedene Unternehmen in der schottischen Ölindustrie tätig.
d.cunill@bilendi.com
+44 207 819 2820
Daniel bereichert unser Unternehmen mit 10 Jahren Erfahrung in den Bereichen Business Development, Innovation und Teamführung. Seine Karriere begann bei Online-Panel-Anbieter Cint, wo er im Jahr 2008 in Barcelona eine Niederlassung für das Unternehmen gründete und von dort aus das Vetriebsteam für die Regionen Südeuropa und Lateinamerika leitete.
Daniel ist zu Bilendi von Ipsos Interactive Services gewechselt, wo er Head of Mobile für die EMEA-Region war und die Ipsos Mobile Strategy in dieser Region umsetzte.
Derzeit führt Daniel den Bereich Panel Sales and Operations (Vertrieb und Management von Online-Panels) bei Bilendi UK und er ist Head of Mobile Solutions.
s.boardman@bilendi.com
+44 207 819 2820
Stephen ist Experte auf den Gebieten der Kundengewinnung und –bindung und bereichert seit 2007 das Team.
He has played a major role in the development of loyalty in an extremely competitive context. He has worked with some of the biggest European brands, such as Mothercare, Dell, AOL, BDR Thermea and Baxi.
Zuvor leitete Stephen fünf Jahre lang ein Team bei ADVFN und war außerdem Teil von Nettec, einem Vertriebsunternehmen für Mainstream-Digitallösungen, das im Auftrag großer Konzerne wie News International agierte.
c.villalba@bilendi.com
+33 1 44 88 60 30
Corinne arbeitet seit März 2015 als Director of Services for Market Research für den europäischen Markt bei Bilendi. Mit über 25 Jahren Erfahrung im Business Development in der Online-Panel-Branche (Research Now), in der operationalen Führung internationaler Marktforschungsunternehmen (Ipsos, Kantar Operations) und in multidisziplinären Funktionen im Change Management (Research International Europe du Sud) liegt Corinnes Aufgabe heute im betrieblichen und strategischen Management der Operations und Sales Teams in Europa.
hicham.amadi@2wls.net
+212 5 22 21 66 61
Hicham is at the head of the 2WLS company, a pioneer company in the field of customer loyalty in Morocco, which has been part of the Bilendi group since 2009.
A graduate engineer from the Ecole Nationale Supérieur in Caen, he began his career as a consultant with Atos Origin. He is also President of the Association of Technological Companies in Morocco (ASTEC). Hicham was involved in the wording of the 'autoentrepreneur' legislation in France, and in particular the use of mobile payment to offer welfare cover and the use of banking facilities by very small businesses.
wiam.fahim@2wls.net
+212 5 22 21 66 61
Co-founder of 2WLS in 2005, Wiam is responsible for the implementation of the development strategy of 2WLS - Bilendi Morocco in Africa and the Middle East. Wiam occupied the post of Operations and Marketing Manager for 9 years before taking charge of international business development in 2014. Under her responsibility, the marketing team successfully launched and transformed loyalty programmes. Wiam has more than 15 years' experience in marketing, finance and the chemicals industry.
Ludivine kam 2001 zum Webdesign-Team von Bilendi und übernahm dann den Posten als Artistic Director der Gruppe. Aufgrund ihrer Erfahrung im Bereich der Organisation und ihrer technischen Fachkenntnisse, die bei der Entwicklung der Gruppe aktiv zum Einsatz kamen, wurde sie 2011 außerdem Planning & Production Director.
Ludivine stellt sicher, dass sich die Qualität der Entwicklung ständig verbessert. Zudem ist sie verantwortlich für Management und Organisation des technischen Teams (bestehend aus Webdesignern, Entwicklern, Systemadministratoren), das die verschiedenen Unternehmen der Gruppe bei der Verwirklichung ihrer Projekte unterstützt.
Guillaume kam 2007 als Entwickler zu Bilendi Technology und übernahm 2010 die Position als Direktor für Forschung und Entwicklung. 2014 eröffnete er die Niederlassung von Bilendi Technology in Grenoble zur Erweiterung des Entwicklungsteams. Guillaume ist stets auf dem neuesten Stand über technologische Entwicklungen und hat in den mehr als zehn Jahren, die er an Erfahrung besitzt, fundierte Kenntnisse in den Bereichen Softwarearchitektur, Qualitätssicherung und Datenbanken erworben. Er ist Absolvent der Cs2i in Limoges.
j.auma-aho@bilendi.com
+358 50 349 7543
Janne is our Country Manager in Finland and he has been a part of our journey since 2009. Janne is managing the Finnish office in Helsinki and serving local clients with Bilendi Finland's team of 7 in quantitative research projects ranging from providing just sample to implementing statistical analysis solutions. Janne’s team can also handle qualitative research.
Janne has a MSc (Business Administration) degree with a major in marketing and has previously been working at Keskisuomalainen Group within media research.
Janne has been a chairman of Finnish Association of Market Research Agencies and is currently in the board of Finnish Research Society which brings together over 200 research professionals and organises multiple events each year.
j.juntunen@bilendi.com
+358 440 373710
Janne started his journey with Bilendi March 2015 as a Research Manager, and currently works as a Senior Client Service Manager at Helsinki office. Janne has worked within the research industry from 2009, holding different positions within data collection, consulting private and public sector clients and also as an entrepreneur, consulting startups before joining Bilendi. Through these experiences Janne has gained knowledge from different sectors and what research needs they have in a changing market
c.glauser@bilendi.com
+46722200428
Cecilia has extensive experience in market research, analytics, and project management. She has worked both on the consulting side at Nepa and on the client side with companies such as ICA and SJ, where she has held various leadership positions. In addition, she is a co-founder of a SaaS startup in digital marketing.
Cecilia is Country Manager for the Swedish team, leading and developing Bilendi's business operations, alongside with being part of the Nordic management group.
m.lilius@bilendi.com
+46 70 673 96 97
Marianne joined Bilendi in November 2017 as Senior Consultant. Brand- and business development for leading companies across the Nordics have given Marianne valuable insights and knowledge within the communication and branding sector. She has represented both the buy- and sell-side providing her with extensive knowledge of all aspects of the industry and she has been in the research business since 2010, at NMA, today NEPA and Demoskop among others.
Andreas stieß im November 2015 als Vertriebsleiter DACH (Deutschland, Österreich, Schweiz) zur Bilendi GmbH. Seit 2018 leitet er als Managing Director DACH die Bilendi GmbH. Andreas ist seit 2005 in verschiedenen Funktionen in der Marktforschung tätig. Als Head of Key Account Management arbeitete er mehrere Jahre für die Questback, war Geschäftsführer der Liveloop GmbH und zuletzt Sales Director bei der respondi AG.
s.agerskov@bilendi.com
+45 30 88 88 94
With over two decades of experience in the Nordic research industry, Steen Agerskov serves as the Nordic CEO, overseeing all strategic and operational functions across our four offices in the region. His deep knowledge spans a broad spectrum of research disciplines, making him a trusted leader in the fields of data collection, analysis, and insights generation. Steen plays a pivotal role in ensuring the smooth operation of our Nordic offices but also in fostering strong client relationships and expanding business opportunities across Denmark, Sweden, Norway, and Finland. His client-focused approach and strategic mindset have been essential in driving the company's growth and maintaining its reputation for delivering high-quality, tailored research solutions. Steen was the co-founder of the Nordic research company, M3 Research, which was acquired by the Bilendi group in 2015
r.phillips@bilendi.com
+45 31 16 12 55
Rie is an experienced professional with over eight years of experience in market research. Rie is currenty serving as Nordic Director of Project Management Operations. With a background in driving high-impact quantitative data collection, Rie has led a skilled team of project managers and assistants, optimizing workflows, fostering innovative project solutions, and maintaining top-tier client communication across Nordic and international markets. Known for enhancing cross-functional collaboration, Rie partners closely with the other departments to refine strategies and elevate client satisfaction. She brings a global perspective and a sharp analytical edge to Bilendi & Respondi's operations.
n.klose@bilendi.com
+45 31 60 37 08
Nikolaj Klose is an experienced specialist in market research. He combines strategic insight with practical experience to deliver tailored solutions for clients. With a strong foundation in project management, digital marketing, and sales, Nikolaj is known for creating value in complex projects and ensuring results through close collaboration with clients. His ability to navigate the nuances of the industry makes him a trusted advisor. Quality, flexibility, and transparent dialogue are central elements of Nikolaj's approach.
He holds a Master's degree in International Business Communication (Cand.ling.merc) from Copenhagen Business School.
as.jacob@bilendi.com
+33 6 23 78 29 13
Anne-Sophie joined Bilendi in April 2024 as Chief Marketing Officer. With strong expertise in CRM, online acquisition and international experience, Anne-Sophie is in charge of managing the panels and the member experience, as well as the Corporate Communication of the Group.
g.vincent@bilendi.com
+33 (0)1 44 88 60 30
Géraldine joined Customer Engagement and Loyalty team in 2014 as Customer Director for a key account, and is now in charge of all white label programs operated in France as well as Maximiles.com premium partners.
With 20 years of experience working in agencies for customers from various sectors, she built strong marketing and technical skills.
Géraldine’s core mission is to guarantee the satisfaction of our customers on a daily basis. Results-oriented, she coordinates and federates multi-department project teams by ensuring compliance with Bilendi quality standards.
k.gaillard@bilendi.com
+33 (0)1 44 88 60 30
Karine joined the Services for Market Research department in 2015 as Director of Operations in France and Spain, after 8 years of experience in programming surveys and managing dedicated panels at AreYouNet.
She oversees a team of project managers and scripters who support all clients in the implementation and operational implementation of the services offered by Bilendi (online study fields, passive measurement solutions or interactive digital platform).
l.capris@bilendi.com
+33 (0)1 44 88 60 30
Liliana joined Bilendi in 2015 as Operations Director for Europe. With 15 years’ experience on the online panels sector, Liliana has held various positions within the industry, as operations team manager, cross-functional roles in change management, as well as promoter of the online panel activity within international market research organizations.
At Bilendi, Liliana is in charge of defining and implementing group level operations processes and procedures, as well as defining the technical evolutions and innovations necessary for running the Panel activity.
f.jacquet@bilendi.com
+33 (0)1 44 88 60 30
Fabrice joined Bilendi in 2014 as Maximiles Partnerships & Development Director.
He today manages Business Development of Bilendi’s activities related to Customer Engagement and Loyalty.
This ESME Sudria engineer, «Institut Image et Communication» major (Panthéon-Assas), brings to Blendi his sales experience and negotiation skills developed by more than 20 years of business development on the digital market; from the launch of the first multimedia pole of the Publicis group, through the creation of a multi-award-winning digital agency, to the evangelization and sale of the audience measurement platform of ComScore.
l.casula@bilendi.com
Luigi joined Bilendi in November 2021 as Country Manager for The Netherlands. Luigi has been active in Market Research since 2000 in various roles from Head of Research for VNU Business Publications to Research strategist for numerous A-brands with Prospex and he also has extensive sales experience in roles as European Sales Strategy Manager for World Directories and Sales Director for Reed Business b2b.
h.peramallee@bilendi.com
Hansley joined the Bilendi Group in October 2010 as Project Manager. In 2012 he was promoted as Head of the Project Management Division and actively participated in the creation of the Group’s project management tool. He played a pivotal role in the migration and integration of the German panel acquired by the group. He also piloted the introduction of scripting services to the Group activities.
In 2015, he returned to Mauritius, his country of origin, to create Bilendi Services Ltd, the production center of the Group. He currently manages the team in Mauritius focusing on four different business units which are: Project Management, Quotation Management, Scripting and Data Processing.
s.saiboo@bilendi.com
Swarna joined Bilendi Services in February 2022 as Data Processing Manager with 9 years experience going through different phases of data analysis, data reporting, fieldwork and market research across various industries.
n February 2023, she was promoted to Operations Director - Bilendi Services. Swarna is now in charge of the operational management of the Scripting, Quality Assurance and Data Processing departments ensuring well defined processes and procedures are in place.
j.allet@bilendi.com
Julien joined Bilendi Services in September 2015 as a project Manager. Previously, he had been working for local Market Research companies mainly for Data collection. Since 2016 Julien has been the head of the Project Management Team in Mauritius and has now a dedicated PM team of more than 12 local PMs under his responsibility.
j.soucient@bilendi.com
Julie joined Bilendi Services in July 2022 as Head of Marketing Operations with more than 6 years experience in the Marketing and Digital Marketing field.
She manages a team of 4 digital marketing and customer service coordinators. The Marketing department collaborates with all the Bilendi Marketing Managers on CRM, Customer Service and Digital Marketing projects.
g.rosse@bilendi.com
Guillaume joined Bilendi in October 2015 as Scripter. In 2016 was promoted as lead scripter and he now manages a growing team of 6 scripters providing technical & scripting solutions to all the offices across Europe.
d.nagayah@bilendi.com
Dessigen Joined the Bilendi Group in October 2018 as Data Analyst and was promoted as Lead Data Analyst in 2019. Adept at collecting, analysing , interpreting large datasets and developing new forecasting models, he now leads a growing team of data processors in Mauritius.
jf.petite@bilendi.com
Jean Francois joined Bilendi Services back in September 2015 as Quotation Manager before taking up the position of head of Quotation Management in 2016. Before joining ther group, he has been working in the customer relation and operation field for 15 years.
Jean François manages a team of 5 quotation managers assisting all Bilendi sales offices with their daily RFQs.
m.moheeput@bilendi.com
In September 2015, Maneesha joined Bilendi Services as a Quotation Manager. Since January 2017, she evolved as Sales Manager.
With the help of a dedicated team and a wide knowledge on various proprietary panels of Bilendi, she assists both locally managed clients and sales teams of the other Bilendi offices.
g.camacho@bilendi.com
Genito joined Bilendi in February 2015 as a Senior Project Manager and at beginning of 2016 he was appointed as Head of Operations for the UK office where he oversees a team of Projects Managers that support all client’s needs on Full-service studies, Omnibus, Communities set-up and Sample only projects.
He has 15 years of Market Research Experience (9 of those Healthcare Market Research). Prior to Bilendi, Genito has worked for 2 CV, All Global and MMRI.
b.mcfarlane@bilendi.com
Bennie is an expert in affiliate marketing, email marketing and media buying. He joined the company in September 2014 as Account Manager, a year later he assumed what is his current position Account Director. He is responsible for business development across the media team for both new and current clients.
Prior to his appointment he worked for big data companies Teradata and Progressive Digital Media. Bennie has been helping brands and agencies increase the performance of their online marketing projects for over 15 years.
d.abbate@bilendi.com
Daniele joined Bilendi in February 2023 as Country Director for Italy.
He has more than 12 years of experience in the market research sector. Daniele has held various positions in the industry, from analyst and sales roles at Nielsen, Business Development Manager at Research Now, Business Insight Manager for an Italian food retailer to heading sales at YouGov Italy.
d.dallavalle@bilendi.com
Davide works as a Business Development Director and is a member of the Board of Directors for the Italian office. He has been working in the market research sector for over 30 years: in 2007 he was one of the founders of VIA! company (acquired by Bilendi group in 2019), which deals with data collection and field management through its own Italian panel; after having held the role of CEO of VIA! for 5 years, he became Business Development Manager.
In 2000 he also founded 3Quality company, still directed by him, specializing in personal field services and traditional research.
a.arnaud@bilendi.com
For 30 years in the world of market research, Andrea has worked in major Market Research companies (KANTAR, Demoskopea….) dealing with scripting and data processing and managing, in the last 10 years, only Online projects.
In 2016 he started dealing with New business for a Panel provider and from January 2020 he joined Bilendi with the aim of increasing the customer platform and their loyalty.
c.pergamo@bilendi.com
Chiara has been working as a Panel Manager since 2012, year in which she began her experience in the market research sector in VIA! company (acquired by the Bilendi group in 2019). After a few years in which she worked on the proprietary panel of VIA! through its operational management and support to panelists, she is now in charge of all the processes related to panel (acquisitions, management, privacy ...) and actively collaborates with all the departments of the company (Sales, PM, Finance, Management).
g.giordano@bilendi.com
Gianluca has been working in the Market Research sector since 2003. Graduated in Social Psychology, he began as a qualitative researcher, and then progressively also dealt with quantitative research.
After working in several Research Institutes, in 2010 he joined Via! as Project Manager and Scripter; here he was able to put at the service of his clients the skills of researcher quali-quantitative acquired in previous years, allowing him to better understand their requests and support them in all stages of research. He has also actively contributed to the growth and development of the company through the training of new PMs.
In 2019, after the acquisition of Via! by Bilendi, Gianluca became Head of Project Management; currently, in addition to performing the activity of Project Manager, he leads the Italian team of PMs, coordinating their activities, providing support and defining the standards to be followed.
o.hellwig@bilendi.com
+49 221 272318 111
Otto hält einen Universitätsabschluss in Soziologie, Psychologie und Medienwissenschaften und einen Doktortitel der Universität zu Köln. Er ist seit den frühen 90er-Jahren im Bereich der Markt- und Sozialforschung tätig. Otto war Gründer und Vorstand der respondi AG und ist seit 2013 Vorstandsvorsitzender der Deutschen Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF). Mit der Fusion von Bilendi und respondi übernahm er die Rolle des Corporate Integration Director.
m.tewes@bilendi.com
+49 221 272318 141
Maria ist bereits seit über 12 Jahren in der Marktforschungsbranche. Nach ihrem Abschluss als Diplom Betriebswirtin für Markt- und Kommunikationsforschung war sie zunächst bei einem internationalen Marktforschungsinstitut tätig. Anschließend stieg sie 2011 bei der respondi AG im Vertrieb ein. Als Sales Director verantwortete sie zuletzt den deutschen Vertrieb und ist nun in gleicher Position bei Bilendi tätig.
a.konszack@bilendi.com
+49 30 8800 139 52
Anne leitet seit 2022 das Key Account Management Team von Bilendi. Sie begann 2010 nach ihrer Ausbildung zur Fachangestellten für Markt- und Sozialforschung bei Bilendi in Berlin (damals noch Panelbiz) und betreut seitdem unter anderem zwei der größten international tätigen Kunden der Bilendi Gruppe.
o.dolay@bilendi.com
+33 6 80 34 81 47
Der an der Universität Lumière Lyon 2 diplomierte Volkswirt war knapp 15 Jahre in unterschiedlichen Rollen bei respondi tätig. Zuletzt verantwortete er dort als Chief Operating Officer das gesamte operative Geschäft. Mit der Fusion von Bilendi und respondi übernahm er die Rolle des Director Business Integration & Development.